Om goda exempel
På vårt nyhetsbrev
Vårdteam på akutmottagningen minskar väntetider för patienter
Ett sätt för personalen att kunna hitta och göra rätt
Inför nya utmaningar med nya patientkategorier och ett beräknat ökat flöde av patienter utvecklades verksamheten med bl.a. kompetenshöjning hos medarbetarna.
Hässelby vårdcentral dedikerar två sjuksköterskor till blodtrycksmottagningen för att hitta fler patienter i riskzon för högt blodtryck
Satsningen gick ut på att hitta arbetssätt och verktyg för att i den dagliga verksamheten, på en akutvårdsavdelning, arbeta mer personcentrerat.
För att möta framtidens utmaningar behövs effektiv administration där det vårdadministrativa arbetet fördelas till rätt yrkeskategori och rätt kompetens.
Fler planeringsdagar till syfte att stärka personalen i deras arbete för en bra arbetsmiljö
Syftet är att förbättra den organisatoriska och sociala arbetsmiljön genom att standardisera vanligt förekommande arbetssätt för sjuksköterskor och undersköterskor på en ortopedisk akutvårdsavdelning
Genom en äldremodul på akuten har Södersjukhuset lyckas förbättra omhändertagande av äldre personer och påverkat arbetsmiljön positivt.
En mjukvara som automatisk räknar ut patienters aktuella vårdbehov för att lättare fördela resurser, planera arbetspass och ge patienten rätt hjälp, i rätt tid, av rätt profession.
Som besökare samtycker du till användandet av s.k cookies för att förbättra användarupplevelsen.